Comunicatele de presa sunt folosite atat de prost in Romania

Este pur si simplu deplorabil ce se intampla cu comunicatedele de presa in Romania, in special cand vine vorba de bloggeri sau jurnalisti care primesc un comunicat de la o agentie. Majoritatea vor face urmatorul lucru:

CTRL+C – CTRL+V

Sunt sigur ca stiti deja la ce ma refer si aceasta practica ar trebui sa se opreasca pentru ca are doar influente negative asupra tutoror celor implicati. 

Cu toate ca se pot spune foarte multe despre acest lucru, voi vorbi doar de SEO aici. Teoretic sunt multi „specialisti” SEO in Romania, oameni care se bat cu pumnul in piept ca stiu ce inseamna optimizarea pentru motoare de cautare. Practic avem o gasca de indivizi care isi iau bani pentru:

CTRL+C – CTRL+V

De ce copy-paste e rau pentru blogger/jurnalist?

Daca stiti macar bazele SEO, stiti faptul ca sfantului Google nu ii place deloc continutul dublu. Acel jurnalist/blogger ce ia un comunicat de presa si il pune cu copy-paste undeva o sa prezinte o pagina ce are acelasi continut cu multe altele. Site-ul lui nu va primi puncte in plus pentru ca a adus un articol nou. De fapt, opusul se va intampla pentru ca nu prezinta nici un pic de continut unic.

De ce copy-paste e rau pentru agentii/brand?

In fiecare comunicat de presa exista cateva link-uri ce (teoretic) sunt adaugate cu scopul de a informa atat jurnalistul/bloggerul cat si vizitatorul. Daca avem in fata o campanie foarte puternica ce atrage foarte multe publicari a respectivului comunicat de presa, vom avea si multe link-uri ce vin catre site-ul respectiv. Daca avem zeci de pagini cu copy-paste, toate link-urile ce vor veni vor ajunge identificate ca spam.

Chestia buna aici este ca site-ul agentiei sau a clientului nu va fi prea afectat pentru ca ar trebui sa vina mult mai multe astfel de linkuri pentru a se ajunge la o penalizare. Chestia rea e ca nici bine nu ii face. Vor veni cativa oameni direct insa site-ul respectiv nu va beneficia de link-uri noi. Cam asta este si problema cu majoritatea concusurilor pentru bloggeri, mai ales cand exact aceeasi eticheta este folosita.

Cum trebuie folosit un comunicat de presa?

Nu este o idee buna sa ne uitam in Romania pentru a vedea cum ar trebui folosit un comunicat de presa pentru ca ar dura mult prea mult timp sa gasim pe cineva care chiar face publicarea intr-un mod corespunzator. In schimb, in strainatate vedem clar cum se face si avem 2 modalitati de folosire acceptate pretutindeni:

  1. Scrierea unui articol nou in care se face referinta la comunicatul de presa – continut 100% original
  2. Scrierea unui articol micut de prezentare a stirii urmat de publicarea in parte sau completa a comunicatului de presa – in acest caz jurnalistul/bloggerul tot scrie vreo 300 de cuvinte acolo despre stire. Nu o tranteste cu copy paste.

Practic ideea este simpla, foarte simpla. Pentru ca acel comunicat de presa sa ajute jurnalistul/bloggerul si agentia/clientul, trebuie sa avem continut cat mai unic la fiecare publicare. Din nefericire, asa ceva este imposibil in Romania.

Exista jurnalisti/bloggeri (si sunt extraordinar de multi) care iau comunicatul de presa cu copy paste si nici macar nu modifica o litera in el. Nici macar nu il citesc. Si mai cer si bani pentru publicare sau diverse favoruri financiare ori mici atentii. Sunt sigur ca stiti ce vreau sa spun.

Din nefericire, nu se poate face nimic. Clientul vrea sa fie publicat si nesimtirea jurnalistilor/bloggerilor este foarte mare. Nu exista o cale de mijloc. Sunt foarte curios cand ne vom alinea si noi la normele internationale pentru a putea cu adevarat sa profitam de comunicatele de presa.

Pe site-ul comunicatedepresa.ro avem momentan 3039 de conturi de juranlist/blogger. Teoretic aceste conturi preiau comuniate de presa si SCRIU STIRI in functie de ele. Asta e doar o mare porcarie. Sunt foarte curios cate conturi dintre ele sunt active.

Ce-ar fi sa nu mai platim bloggerii si jurnalistii oribili sa publice comunicate de presa cu copy-paste? Mda…nu avem cum sa facem asa ceva.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s