Manau – Fantasy – Review

De Manau mi-am adus aminte in urma cu cateva luni cand am ajuns pe un clip cu La Tribu De Dana si cei 500 de coristi (va recomand sa il ascultati), melodia pe care cu totii cred ca o stim. Cand albumul a fost lansat l-am cautat mult timp si am fost atat de fericit ca am gasit undeva intr-o piata o caseta cu Panique Celtique. Au trecut multi ani si inca pot sa spun ca imi place cam tot ce scoate Manau, o formatie care s-a schimbat constant in ultimii ani dar cu un element comun: Martial Tricoche, tipul care era cu rap-ul in La Tribu De Dana, tipul care pe atunci era si el tinerel iar acum arata a wrestler dar canta cam acelasi lucru.

Albumul Fantasy a aparut in Noiembrie 2013. Am pus mana pe el cam in Decembrie si de atunci pot sa spun ca l-am ascultat de multe ori. Stilul s-a schimbat dar avem totusi aceeasi fuziune de hip-hop cu elemente celtice, o fuziune ce mie personal imi place foarte mult.

Inainte de a vorbi despre album, va invit sa scultati intro-ul pentru ca va arata clar ca nu este ce v-ati fi asteptat in cazul in care nu ati mai ascultat Manau de cand cu La Tribu De Dana sau in cazul in care nu ati ascultat Manau pana acum.

Cam acesta este tonul cu care incepe un album ce te duce cu gandul la fantezie, un album cu cateva compozitii notabile, un album ce trebuie sa iti placa in cazul in care asculti folk sau iti place un hip-hop mai diferit decat cel care este atat de promovat pe toate canalele. Nu te astepta la Parazitii pentru ca nu se aseamana.

Fantasy aduce un ceva nou in stilul Manau prin folosirea in multe melodii a corului de chant in combinatie cu elementele pe care le auzim des la formatia franceza. Nu este un album la fel de bun ca Panique Celtique II si isi pastreaza aceeasi problema majora: in unele piese Martial nu ar trebui sa cante refrenul. In cateva dintre melodii se potriveste, ca in cea preferata, insa in altele mai degraba nu. Chiar a doua piesa de pe Fantasy, Me Voila Au Pays, este un exemplu. Piesa se rupe putin la refren.

O sa pun putin accent pe piesa 4 de pe album, A Fuir Tout Ce Qui Brille. Este preferata mea si a fost si melodia aleasa pentru primul videoclip de pe Fantasy. Cand te uiti la clip si nu l-ai mai vazut pe solist de mult timp, cu siguranta nu il vei recunoaste. Melodia asta este preferata pentru ca din punctul meu de vedere este cea care exprima cel mai bine albumul si ori de cate ori l-as asculta, tot revin la ea, la fel cum pe Panique Celtique II avem La Sorciere si pe Panique Celtique avem La Tribu De Dana.

Daca o sa va placa A Fuir Tout Ce Qui Brille sunt sigur ca o sa va placa tot albumul:

Per total avem un album bun, nu foarte bun, bun. Nu este preferatul de la Manau dar suna foarte bine si sunt sigur ca o sa placa la foarte multa lume, mai ales daca intelegeti franceza. Chiar si cu franceza mea limitata, tot avem in fata versuri foarte interesante si o poveste ce probabil e mult mai captivanta decat pot intelege eu. Aceeasi problema cu alegerea de a canta Martial unele refrene in locul unor featuring-uri dar nah, ce sa ii faci? Nu putem avea de toate.

In cazul in care albumul Fantasy vi se pare interesant si ati vrea sa il ascultati, l-am gasit pe YouTube tot AICI. Nu stiu cat o sa fie live link-ul dar, de obicei, Manau nu prea da jos clip-uri urcate de altii.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica: