De ce curtea vecinului este importanta in SEO?

Analiza competitiei este extrem de importanta in SEO si imi pare atat de rau sa vad oameni care se chinuie zi de zi sa faca modificari fara a isi da seama exact ce modificari ar trebui facute. In SEO si in general in orice tine de facut bani pe internet, conteaza foarte mult sa ne uitam in curtea vecinului, sa analizam competitia. Trebuie sa vedem ce fac ei bine si ce fac ei prost. Ce ii ajuta sa aiba cuvinte cheie pentru care au o pozitionare mai buna ca a noastra?

In trecut nu prea conta ce faceam cand optimizam site-uri. Era de ajuns sa punem niste etichete cum trebuie, sa modifiam textul dupa o densitate si cam atat. Astazi, oricat de mult vor unii specialisti romani sa va faca sa credeti ca tot asta conteaza cel mai mult, mutarile cele mai bune sunt altele.

Nu am sa discut despre respectivele mutari. Asta alta data. Acum vreau doar sa scot in evidenta cat de important este sa analizam ce face vecinul, ce face bine, ce face prost. Toti care au succes pe internet fac asta si nu veti putea avea succes cu adevarat, mai ales cu site-uri in limba engleza, daca nu faceti asta.

Ce invatam din analiza competitiei?

  • Metodele de optimizare folosite pe paginile lor

Uneori ne scapa ceva. Ne scapa un cuvant cheie, ne scapa o formula, ne scapa o miscare ce ne poate ajuta sa ajungem mai sus in motoarele de cautare. Putem observa asta cand ne analizam compeitia. Va dau un exemplu concret.

La o analiza a unei pagini a competitiei, echipa din care fac parte a observat ca erau 2 pagini la care respectivii nu setasera corect meta tag-urile de titlu si descriere. Am facut mici modificari pentru a creste rata de click pe pagina noastra si am intrecut competitia pentru ca Google da un mic boost paginilor cu un click-rate mai mare. Mic, dar suficient pentru a intrece respectiva pagina a competitiei. Se pot vedea greseli facute si puteti sa profitati de ele.

  • De unde vin link-urile catre site-urile competitiei?

Mie personal asta mi se pare cel mai important. In fiecare luna primesc un raport al tuturor link-urilor noi inregistrate de Google pentru paginile cu care suntem in competitie directa. Cu ce ne ajuta asta?

In primul rand, putem gasi oportunitati de link-uri catre site-urile noastre pe care noi nu le-am gasit. Daca suntem in competitie si site-ul ala a primit link bun catre el, exista o sansa foarte mare ca sa putem primi si noi. Castigam pentru ca pe langa a aduc link-urile cele mai bune folosite de competitie in fiecare luna, avem si link-urile noastre pe care le obtinem fara a spiona.

In al doilea rand, vedem cam cat investesc ei in SEO. Cu putina atentie si prin a contacta cativa admini, putem afla asta si face modificari in bugetul pe care il folosim noi. De exemplu, daca competitia a dat $300 pe un link de blog foarte bine pozitionat (caz de luna trecuta), noi putem sa includem acest lucru in discutiile cu clientul. In urma acestui link ni s-a marit bugetul in luna urmatoare. Implicit ne-am luat si noi mai multi bani si am avut si mai multe resurse in competitie.

  • Ce cuvinte cheie folosesc?

Putem gasi unele cuvinte cheie lungi (long tail keywords) pe care noi nu le stiam. Preferintele oamenilor se schimba in timp si poate competitia a gasit ceva ce noi nu stiam in legatura cu acele cuvinte cheie. Cel mai important este ca nu ramanem in urma si putem sa lucram si noi in jurul acelor cuvinte cheie. Daca ei nu ne spioneaza, cu siguranta avem noi alte cuvinte cheie la care ei nu s-au gandit. Deci, castigam.

  • Ce face competitia rau?

Prin analiza curtii vecinului nu gasim doar cuvintele cheie pentru care ei au o pozitionare mai buna, le gasim si pe alea cu o pozitionare mai proasta. Daca ei erau mai sus ca noi si au scazut la un moment dat, putem sa ne dam seama, prin analiza a ce au facut, unde au gresit. Astfel, putem evita aceleasi greseli. Poate au incercat o retea de link-uri ce le-a facut rau. Nu o vom folosi si noi in viitor. Poate au fost penalizati ca au venit prea multe link-uri cu acelasi anchor text (ceva foarte comun dupa Panda). Atunci avem mai multa grija la asta.

Se pot spune multe si se pot observa foarte multe daca analizam competitia. Daca vreti sa aveti succes in SEO, trebuie sa faceti asta. Daca nu o faceti voi, competitia o va face si va va intrece cu siguranta pe termen lung.

sursa foto: http://www.famousbloggers.net/link-builders-seo.html

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s